CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الأربعاء، 13 فبراير 2008

أنـا العــصفـور

أكتب هذه الكلمات لكـل من يعانون الغربه والإحساس بالوحده,فقد كتـبت عليَ الغربـه منذ أن كان عمري ثـلاث سنوات,لا أعرف لي مكانـاً محدداً , ولايوجد لي ذكريات في بلـدي عندما أمر عليها أتذكرها,ولا حتى أصدقاء طفوله (تخيلوا نفسي صعبت عليَ ),وعندما تزوجت ..تخيلت أن مقادير حياتي بيـدي بعد الله -عز وجـــل- ولكن الغربــه قدر ومكتوب.



أنا العصفور وليد الغـربه والتـوهـه.
أنا مشـتاق للمسة حب..وحنيَـه.
مـاشي من غير وليف ولاميه .
ماشي أبص ع الورد والجناينيَه.
وأنا في غربـتي وحدي...
والناس في بـلدي متهنيَه.
إمتى هرجع لِك يابلـدي
وأكون مع الناس متهنيه.
ولما رسيت قلت خلاص
بقيت في بلدي متهنيَه.
وهاخد الورد من الجناينيَه.
أتاريني بابتدي الغربه من تاني.
ومش عارفه هكون فين تاني.
وإمتى هرجع ........
ولاَ هـفضل في الغربه من تاني
ما هو أنا العصفور إللي راجع
للتوهه من تاني.